Daligt vader

I tisdags borjade det regna riktigt mycket har vilket gjorde att vi inte kunde ha nagon skola da dessa ar utomhus. Vi har ett klassrum som ar inomhus men de ovriga tva klasserna halls utomhus. Vanligtvis blir det ju riktigt varmt och skont under dagen har, men sen det borjade regna har det varit riktigt kallt. Det slutade visserligen regna under natten till onsdagen men det var fortfarande valdigt kallt och mulet nar vi pa onsdagsmorgonen akte till Banjara. Jag tyckte sa sjukt synd om barnen! De sover direkt pa marken i talt som inte ar vindtata for fem ore, de flesta springer runt barfota och i t-shirts eller korta byxor. De satt och skakade av skold under hela dagen och vi forsokte bara och krama dom mer an vanligt (om det ans ar mojligt) for att de skulle fa lite varme i alla fall.

Under torsdagen regnade det inte heller men det var fortfarande lika kallt. Inte foren sent pa fredagen kom solen fram och alla blev genast lite gladare. Jag hade min sista dag med Health project. Vi gick runt i hela byn och vagde och matte barn, tvattade rent sar och gav ut medecin. Vi matade Meher och hennes syster (de tva sma flickorna vars ben inte vaxer i takt med resten av kroppen) med grot och banan. Jag fick dessutom bara runt pa flickan i oranga klader ni kan se pa bildera (kommer inte ihag hennes namn) som inte ville vara i skolan utan bara sitta i min famn.  Det var en riktigt rolig dag och det kandes som att vi fick mycket gjort. Det var aven en kvinna som fodde barn och det var den absolut minsta bebisen jag sett!! Hela dgen var riktigt rolig och det kandes som att vi fick mycket gjort.

 Det var ju nyar igar ocksa. Eftersom vi far inte ga utanfor garden nar det ar morkt sa vi slog till med tidernas storsta kakbuffe' framfor en lager eld som vi gjorde upp. Tankte gora en liten quize har som ni kan fa svara pa om ni har tid och lust.
1. Vems ide' ar det?
2. Vem at mest?
3. Vem madde samst efterat?
4. Vem struntade i det och var nojdast i alla fall?

Ni far inga svarsalternativ utan far gissa anda. Lycka till!



 


 
 

Kommentarer
Postat av: Bodil Berglund

God morgon trollungen min, svaret är "CAROLINE". Am I right? Vi varockså på en häftig . Förrätt hos Jontes föräldrar, huvudrätt hos Charlies och efterrätt och dans hos Erik. Det var så jättejättekul. Jag tog det lungt medan Peje var livligare än någonsin. Som sagt det var enormt trevliga människor och fantastiskt kul hela kvällen och natten. Hur ska det gå för "dina barn" när du/ni åker tillbaka till Spanien och hur blir det för dig? Du verkar ha funnit dig väl med barnen och er uppgift. Jag blir verkligen sugen på att göra detsamma som du. Kanske att jag kan få möjlighet till sommaren eller nästa jul. Puss och än en gång Gott Nytt År lilla höna. Puss mamma

2011-01-01 @ 11:12:05
Postat av: moa-li

hahahaha så typiskt dig! gott nytt år på dig :)

2011-01-01 @ 20:03:58
URL: http://mooali.blogg.se/
Postat av: Bodil Berglund

Hej mitt gryn, bilderna är otroliga. Det är sant att bilder säger mer än 1000 ord. Fascinerande att se dessa enormt vackra människor i sina enormt vackra och färgglada kläder. Undrar hur de kan hålla sig och dem så fräscha. Vad jag förstår är väl tillgången på vatten högst varierande och inte självklart. Det är tidig morgontimma och alla sover så gott. Gick en lång promenad med Jacob i går på nära två timmar. På kvällen spelade vi ett nytt familjespel. Du kan ju tänka dig hur det gick, eller??? Många pussar och kramar från mamma

2011-01-02 @ 06:12:12
Postat av: Emma

Jag gissar på:

1. Carro (Solklart)

2. Carro (Oxå solklart)

3. Carro (Med tanke på svaren ovan)

4. Carro (Du ä int bitter)



PUSS HönanBarret ;)

2011-01-03 @ 10:03:30
URL: http://holymolymeohmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0