Pushkar, Kamelsafari

“Julen” (forutom lite juleskum, peppkakor och dans runt det heliga tradet har pa garden var det inte mkt till julkansla) spenderades i Pushkar och pa kamelsafari. Vi fick alla varsin guide och varsin kamel sen red vi ut i oknen dar vi skulle campa over natten. Min guide var asrolig. Han gav mig ett indiskt namn, Sonia. Det var tydligen det hans ex hette och jag are saker men jag tror han sa at thon hade dott sa darfor fick jag heta det. Heeheee.. Sen kom han med allment skona kommentarer hela tiden. “Sonia, are you ok?” “Yeeah, Im fine..No problems” “ No, India is no problem. Pakistan is problem” haha

Nar vi kom fram till lagret hade de redan satt upp talt till oss och tro mig nar jag sager att de INTE var vindtata!! Golvet var, ja, sand men vi hade I alla fall vanliga sangar. Nard et blev morkt gjorde vi upp en eld och en av guiderna satte sig och spelade trumma (sophink och en talrik + sked) och sjong.

Nar vi vaknade at vi frukost och akte sedan in till Pushkar igen dar det blev shopping for hela slanten.


      
                        


Kommentarer
Postat av: Bodil

Älskade Caroline, jag är så glad över att du verkar så tillfreds och lycklig med din tid i Indien. Festligt att du tycks uppskatta sängen i öknen med tanke på att du har Hästen hemma. Det är väldigt roligt att läsa din blogg. Klappa kamelen från mig. Minns du när de stack iväg i Lanzarote? Krum mitt hjärtegryn. Mamma

2010-12-28 @ 09:19:24
Postat av: peje007

Sonia, det var som f-n.......det hette din farmor!!! (Men hon var aldrig i Indien, och hon red aldrig kameler heller! Men hon sa ofta att hon var gift med en dromedar. Stackars farfar!!) Vilka äventyr du upplever!!

2010-12-28 @ 13:27:00
Postat av: peje007

Sonia, det var som f-n.......det hette din farmor!!! (Men hon var aldrig i Indien, och hon red aldrig kameler heller! Men hon sa ofta att hon var gift med en dromedar. Stackars farfar!!) Vilka äventyr du upplever!!

2010-12-28 @ 13:27:56
Postat av: Eve

Å vad underbart! Toppen det du gör där nere havregrynstjejjen! pöss

2011-01-05 @ 17:50:39
URL: http://originalet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0