Namaste

Den har veckan ar jag med I Helth program istallet for att undervisa i skolan. Vi gar runt och mater och vager barn, kollar om nagon behover medecin o.s.v. De tar ett par systrar som bada har nagot fel som gor att deras benar inte vaxer medan overkroppen svaller allt mer. De kan knappt ens rora benen. De ena systern ar drygt 3 ar och den yngre ar bara nagot halvar. De gar pa medecin och har gjort det ett tag  men nu har plotsligt foraldrarna fatt for sig att den alder systern inte behover de langre. Det kannsvaldigt frustrerande dad et ar uppenbart att at thon behover medecin men foraldrarna inte bryr sig. De tar ju liksom inte ens dom som betalar. Vi betalar avgiften hos doktorn, tuktuk-farden dit och medecinen sa varfor kan dom atminstone inte se till at thon far I sig medecinen? Nu maste vi ta dom till lakaren, igen, sa hank an prata med dom.

Idag har skolan dock blivit installd for det regnar jattemycket. Efter skolorna ar utomhus och “skolbankarna” ar sma filtar pa backen ar det liet svart att ha lektioner da. Hehe.. Sjukt, hittills har man inte sett ett enda moln pa himlen sedan man komhit och nu regnar den som bara den.


      
                          


Kommentarer
Postat av: Bodil

Älskade Caroline, det är så roligt att följa ditt bloggande och se dina bilder. JAg blir så glad över att se hur väl du tycks trivas med ditt arbete och vistelse i Indien. Kanske du ska utbilda dig till något inom SIDA eller sjukvården så att du kan jobba inom SIDA eller annan hjälporganisation. Bilderna är underbara. Tusen kramar från ett snödränkt Sverige. Mamma

2010-12-28 @ 07:32:13
Postat av: Linda

Aaaaaaaaaaaah, du verkar ha det så galet spännande! Det är verkligen underbart kul att sitta och läsa om allt du varit med om :D Här sitter vi och är galet avis på dig... men du ska veta att jag är i Åre och glider lite... Kan ju glida lite åt dig om du är snäll ;) Ha det suuuuuuuper!

2010-12-29 @ 00:49:34
Postat av: Bodil Berglund

Hej MajaHöna, jag önskar Dig ett gott slut på året och ett jätte Gott Nytt År. Vi tänker på dig och talar om dig många gånger per dag. Det var väldigt roligt att du ringde hem från Indien på juklafton. Berit är hemma från London i dag om du vill önska henne ett Gott Nytt År. Hoppas och tror att du just nu har det roligare än vad jag har, skriver nämligen ett protokoll från centrala arbetsmiljökommittén. Många pussar från mamma

2010-12-29 @ 14:09:04
Postat av: Bodil Berglund

Godmorgon mitt hjärtegryn. Kallt och snöigt - du skulle vara stormförtjust över vårt bistra klimat. Ikväll går vi nog på bio allesamman. Jag har halvdag då det är nyårsafton i morgon. Jag hoppas att du fortfarande njuter av din tid i Indien. Jag räknar dagarna till dess att du kommer till Sverige. Älskar dig./Kram och puss från mamma

2010-12-30 @ 08:23:59
Postat av: Bodil Berglund

Hej Carrogumman, idag är det nyårsafton. Pappa har tänt en brasa och vi väntar på att killarna ska vakna. Vi ska hälsa på mormor en stund under eftermiddagen och önska henne gott nytt år. Till kvällen blir det lite roliga festligheter.Johan och Jacob är så tighta och det märks att de har längtat enormt efter varandra - en stund i taget. Var på Narnia igår. Fantastiskt bra film i 3D.Killarna längtar efter dig och snart får iallafall du och Johan träffa varandra i Spanien. Robban var här och hämta en snowboardväst som han tydligen glömt i Åre hos dig. Tror det blev rätt.Vi ska försöka åka ner en gång under våren till Spanien. Det blir för långt att vänta till mitten av juni innan vi ses. Hur går det med Australien? Jag har skrivit ut några av dina bilder och plastat in dem och satt upp på "Din" vägg i hallen. Jättemysigt att heja på dig när jag går förbi. Miljoners miljoners kramar./Mamma

2010-12-31 @ 09:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0