Bra dag!

Idag har vi som vanligt varit i skolan. Jag och Emily som undervisar i den nya skolan blev lite chokade nar barnen lugnt satte sig pa de sma mattorna utan att skrika och springa runt. Tyvarr sa holl de sig inte sa lugna  speciellt lange och det blev ju inte battre nar en liten get hoppade farm bakom den svarta tavlan. I det stora hela gick dagen bra och vi korde lite nya lekar med barnen sa att de lar sig att vanta pa sin tur och aven at saga lite basmeningar pa engelska som: My name is.. What is your name och sa vidare. Nar lektionen var slut delade vi aven ut lite nya klader till barnen. Det blev kaos! Det jobbigaste ar nar det kommer aldre kvinnor och borjar rycka i en och prata argt. Men jag brukar bara le, saga "No hindi" och se dum ut. Det brukar funka! Da skrattar de bara och gar darifran. haha

Nar vi kom hem var det dags for lite henna-tatuering. Riktigt skoj och resultatet kan ni se har nedanfor (om jag far upp nagra bilder). Sedan hade vi aven indisk kladsel. Vi fick prova massa fina sarees i ett antal olika farger. Snacka om att det blev fotosession efter det! Dessutom visade en av kvinnorna har pa garden hur man knyter en vanlig scarf pa indiskt vis, haha de skrattat sa sa jakla mycket at mig nar jag bara stoppat in dom innanfor trojan sa nu visade de mig tillslut hur man gor.

De tar just det som ar sa bra med den har organisationen, AVI. Samtidigt som vi arbetar och hjalper barnen i Banjara Basti sa far vi aven uppleva den indiska kulter pa riktigt. Vi bor i en indisk farmarfamilj och far kanna pa hur det har att bo som de gor har pa landet i Indien. Det har med hur man duschar, som jag har ebskrivit tidigare, hur man tvattar klader i hinkar, vi far prova pa indisk matlagning, kladsel, henna-tatueringar o.s.v.  Allt i ett och det kan helt enkelt inte bli battre!

   
   

 


Kommentarer
Postat av: JACOB

vacker tjej!:)

2010-12-23 @ 17:18:01
Postat av: Bodil

Hej gumman min, så jättekul det är att se din "vardag". Du klär fantastiskt som liten indiska och hennatatueringarna är verkligen vackra liksom sarees.Måste visa detta för Bikram. Vi hade en mycket fin julafton och hör och häpna, mormor ville sova kvar!!! Killarna var mer än nöjda med sina julklappar och hoppas du gillade dina googles, en anspråkslös önskan om julklapp!!! Vi ska strax göra irodning tårtan för Jacob så vi kan gratta honom på födelsedagen. Johan fick likadan tröja i julklapp som jag köpte inför Spanienresan, han tog det emellertid med ett leende. Dubbelköp har jag ju gjort förr!!! Många pussar från mamma och bilderna är underbara. Kram.

2010-12-25 @ 09:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0