En vanlig dag

Frukosten borjar klockan 8, sa kvart i gar vi huttrandes upp, klar pa oss annu lite mer klader och gar sedan ner till terrasen. Alla maltider ater vi utomhus, oavsett temperature. Nar man har atit klart hard et hunnit bli lite varmare sad a kan man ga upp till sitt rum och ta av sig langkalsongerna.

Vid halv 9 kommer tva tuktuks som ska ta oss till Banjara Basti dit vi anlander ca 20 minuter senare (beror lite pa hur manga kringelikrokvagar foraren tar).
Nar vi kommer fram leker vi en liten stund med barnen sa att det atminstone blir av me lite energi. Sedan forsoker vi stalla dem pa led sa vi kan hjalpa do matt tvatta ansiktet och handerna. Nar det ar gjort delar vi ut lite mat till dom som vi har haft med oss fran campet. Sedan ska de borstat tander och dricka lite vatten.

Darefter beger sig Emily och jag till andra “skolan” dar vi borjar dagens lektion. Alfabetet, farger, djur och siffror. Emellanat kor vi lite song ocksa for att stimulera dom och fa upp koncentrationen igen.

Vid 12-tiden packar vi ihop, leker lite till och sedan beger vi oss tillbaka till campet eller as aker vi in till stan for att kolla runt lite och kanske satta oss pa ett internetcafe sa att vi kan halla er dar hemma uppdatera med vad vi egentligen haller pa med har nere.

Pa eftermiddagarna har vi hindilektion, indisk matlagning och/eller yoga. De tar lite upp till oss vad vi vill gora.

Pa onsdagseftermiddagarna brukar vi aka tillbaka till Banjari bara for att leka med barnen. Da koper vi med oss en bunt bananer ocksa som vi delar ut. Pa torsdagarna brukar vi aven klippa naglarna pa alla vilket ofta ar VALDIGT nodvandigt! Dock ar det lite svart att forklara for dom varfor jag sjalv har langa naglar nar jag sitter och sagar att de maste klippa sina. Hahah..

Ja, de tar val istort sett sa en vanlig dag ser ut har. Men aven om vi har dessa rutiner ar det ingen dag som ar den andre lik.


Kommentarer
Postat av: peje007

Hej, bra bilder!! Men vad hör man därborta? Hur smakar maten? Hur är lukterna/dofterna? Vad leker ni med barnen? Fotboll? Lekar? Jag är så sugen att åka dit och måste få mer detaljer!!!!

2010-12-16 @ 16:56:57
Postat av: Bodil Berglund

Älskade lilla hönaMaja, du beskriver så levande och ingående att det funkar även utan bilder. De bilder du publicerat är dock underbara. Jag är så stolt över dig, din mognad, din lekfullhet och ditt engagemang för människor i en totalt annan situation än vad du annars möter. Julen närmar sig och jag tänker att om det finns ett faddersystem för dina indiska barn så vill jag gärna bli fadder. Kanske att du kan ta upp detta med organisationen om det inte finns? Jag känner mig rent av lite mallig över att du är i Indien och att du har ett sådant djup inom dig. Önskar dig allt gott. Kramar från mamma

2010-12-18 @ 03:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0